یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
دکتر حریرچی

حوزه/ قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: جامعه روحانیت می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه داشته باشد و با افزایش همکاری جامعه روحانیت و وزارت بهداشت می‌توانیم فرهنگ بهداشت و سلامت را در جامعه ارنقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه  دکتر حریرچی امروز در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات با تشکر از همکاری خوب این مرکز با وزارت بهداشت گفت: روحانیت می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در جامعه داشته باشد و با افزایش همکاری جامعه روحانیت و وزارت بهداشت می‌توانیم فرهنگ بهداشت و سلامت را در جامعه ارتقا دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اهداف نظام سلامت گفت: اولین هدف نظام سلامت بحث ارتقای سلامت است که معیار آن افزایش طول عمر است.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب امید به زندگی کمتر از 50 سال بود ولی امروز امید به زدگی افزایش یافته است و بیش از 75 سال شده است.

دکتر حریرچی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف نظام سلامت جلوگیری از مرگ زودرس است، گفت: قبل از انقلاب از هر صد هزار نوزاد 176 نفر می‌مردند، ولی امروز میزان مرگ و میر در نوزادان کمتر از 18 نفر است.

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا سلامت پر هزینه است، تصریح کرد: هدف دیگر ما از نظام سلامت محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی حوزه سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در حوزه سلامت باید هر کسی به اندازه توانش هزینه کند و به اندازه نیازش خدمت دریافت کند.

وی رعایت کرامت انسانی را هدف دیگر نظام‌های سلامت دانست و افزود: کسی که بیمار می‌شود را نباید تنها به‌صورت مکانیکی درمان کرد بلکه نیاز به احترام و کرامت دارد.

دکتر حریرچی بیان کرد: یک درصد مردم در همه کشورها دچار بیماری‌های روانی شدید هستند و 24 درصد نیز بیماری روانی سبک دارند؛ ژنتیک، محیط اجتماعی و خانواده از عوامل ابتلا به بیماری روانی است و خود فرد کمترین تقصیر را دارد پس کسی که مبتلا می‌شود را نباید سرزنش کرد.

وی با بیان اینکه نیازمند کمک گروه‌های مؤثر اجتماعی هستیم، گفت: در کشور ما بیماری‌های شدید مانند سرطان رو به افزایش است و هیچ جای دنیا نتوانسته‌اند شیوع سرطان را کاهش دهند؛ معمولاً مبتلایان به سرطان از خود می‌پرسند که چرا من مبتلا شده‌ام؛ پاسخگویی به این سؤالات بسیار مهم است و روحانیون از این نظر می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha